RSS

Conferència de Jordi Vivancos

diumenge, 29 d’abril de 2012



Una de les primeres tecnologies de la humanitat és l'escriptura. I l'escola va néixer precisament, per alfabetitzar en la tecnologia de l'escriptura. És la tecnologia la que està en la mateixa essència de l'origen de l'escola, i ara en ple segle XXI, encara ens atrevim a dubtar del paper de la tecnologia a l'escola dels nostres temps?

Amb aquesta introducció, Jordi Vivancos va desenvolupar la seva visió de l'ús de la tecnologia en el sistema educatiu a partir de tres preposicions: sobre, de i amb. I va introduir una quarta a aquesta concepció: sense. També hem de ser capaços de veure on la tecnologia no és necessària.

En definitiva, hem de ser capaços d'arribar a aprendre amb tecnologia, per ser capaços d'aprendre, més, millor i diferent. Un model d'aprenentatge d'esquena a aquest món pertany a una realitat ja passada, en el paradigma de l'escassetat informacional. El nou paradigma on la informació es multiplica per segons, la capacitat d'aprendre amb tecnologia és clau. Si encara ho dubtes, consulta la presentació de Jordi Vivancos, i per suposat, gaudeix de la seva conferència que aviat, tendrem aquí en vídeo.



Notícia a Diario de Ibiza


Amb aquesta magnífica conferència de Jordi Vivancos, l'APREP tanca el cicle de conferències 2012. Esperem que els mals moments econòmics que la nostra societat està vivint, no ens impedeixin tornar a fer una nova proposta en el proper curs. Tal vegada, us demanarem ajuda si veim que tenim dificultats per a una nova convocatòria. Us mantindrem informats. De moment, us agraïm el vostre suport en aquesta convocatòria i totes les que hem fet fins a la data. 

Gràcies a tots i totes pel vostre suport i col·laboració i fins la propera!